سفارش تبلیغ
صبا ویژن

اخبار روز تکنولوژی

امروزه طراحی اپلیکیشن یکی از کارهای مفید و پرطرفدار برای افراد جامعه محسوب میشود. زیرا با طراحی اپلیکیشن همه افراد میتوانند از امکانات و مزایای آن بهره مند شوند. یکی از مهمترین مزایای طراحی اپلیکیشن ios و اندروید، ساده کردن امور زندگی مردم است. زیرا بجای صرف هزینه و وقت زیاد برای انجام بسیاری از کارها افراد میتوانند تنها با داشتن یک گوشی هوشمند بسیاری از کارهای خود را در منزل و یا هنگامی که سرکار هستند انجام دهند. یکی از اپلیکیشن های مفید در جامعه کنونی، طراحی اپ کتاب است.

کتاب خواندن یکی از لذت بخش ترین کارهاست که در بین بسیاری از مردم طرفداری زیاد و خاصی دارد. امروزه با افزایش قیمت کاغذ، قیمت کتاب ها به شدت گران شده و این افزایش ها همچنان ادامه دارد. با این قیمت های کتاب خیلی از افراد دیگر نمیتوانند خیلی از کتاب های مورد علاقه خود را تهیه کنند. اما چند سالیست که روش جدیدی برای کتابخوانی ابداع شده و آن هم خواندن کتاب آنلاین است. به این صورت که همه کتاب ها چه درسی و چه داستانی متنشان به صورت آنلاین روی اپلیکیشن قرار دارد و افراد میتوانند با نصب اپلیکیشن کتاب های مورد علاقه خود را در هر زمان و مکان بخوانند.

از مزایای اپلیکیشن کتاب میتوان به صرفه جویی در وقت و هزینه اشاره کرد. بجای خرید کتاب به صورت چاپی هم هزینه زیادی باید پرداخت شود و هم اینکه امکان جابجایی کتاب بسیار سخت است. همچنین برای خرید کتاب باید کیلومترها تا مغازه مورد نظر خود بروید تا کتاب مورد نظر خود را پیدا کرده و خرید کنید. اما با اپلیکیشن های کتاب افراد میتوانند کتاب های مورد نظر خود را تنها در قسمت جستجوی اپلیکیشن وارد کنند و آن را بخوانند. علاوه بر این با یک اپلیکیشن میتوانید به منبع بزرگی از کتابها دسترسی داشته باشید که یکی از مزایای خوب اپلیکیشن کتاب است.

افراد خارج از کشور هم میتوانند به کتاب مورد نظر خود در اپلیکیشن دسترسی داشته باشند و این مورد برای افراد ایرانی که خارج از کشور زندگی میکنند گزینه بسیار خوبی محسوب میشود. کتاب صوتی هم از دیگر ویژگی های طراحی اپلیکیشن کتاب است. علاوه بر اینکه افراد میتوانند خودشان متن کتاب را مطالعه کنند میتوانند هنگامی که خسته اند و یا در مترو و یا محیط بیرون هستند هنزفری را در گوش خود بگذارند و خیلی راحت به کتاب مورد نظر خود گوش دهند و از وقت خود هم استفاده مفید کنند.

فیدیبو، طاقچه و کتابراه از اپلیکیشن های معروف در این زمینه هستند که ویژگی های مثبتی را دارند. البته در هر کدام معایبی هم وجود دارد. میتوان گفت هنوز هم راه برای ساخت اپلیکیشن موبایل در زمینه کتاب فراهم است و با کنار هم قرار دادن ویژگی های مثبت هر کدام از اپلیکیشن ها و توجه به خواسته کاربران میتوانید اپلیکیشنی طراحی کنید که توان رقابت با این رقبا را داشته باشد.