سفارش تبلیغ
صبا ویژن

اخبار روز تکنولوژی

پیشرفت در فناوری، صاحبان مشاغل را قادر می سازد تا تجربیاتی جذاب، در عین حال ساده و راحت داشته باشند. بسیاری از بخشهای تجاری، تجربه مشتری را با اپلیکیشن های تلفن همراه افزایش می دهند و صنعت رستوران نیز از این قاعده مستثنی نیست.

اکثر رستوران ها در هر اندازه ای در حال توسعه اپلیکیشن های تلفن همراه هستند که مشتریان می توانند از آنها برای رزرو میز، سفارش غذا، مشاهده منو و ... استفاده کنند. یک نظرسنجی نشان می دهد که 55 درصد افراد از اپلیکیشن های رستوران برای مشاهده منوها و قیمت، 38 درصد برای جستجوی رستوران، 30 درصد برای سفارش آنلاین غذا و 23 درصد برای رزرو میز رستوران ها استفاده می کنند.

پنج دلیل اصلی برای طراحی اپلیکیشن رستوران وجود دارد:

  • مشتریان می‌توانند به راحتی سفارش غذا دهند. آنها فقط روی دکمه ای در تلفن هوشمند خود ضربه می زنند تا به خواسته خود برسند.
  • با طراحی اپلیکیشن موبایل شما می توانید به تعداد بیشتری از مشتریان به طور همزمان خدمت کنید.
  • این اپلیکیشن با افزایش آگاهی در مورد رستوران شما در بین مشتریان، خود یک بازاریابی پردرآمد برای شما است.
  • اپلیکیشنی با عملکرد قوی می تواند مشتریان را ترغیب کند تا بیشتر از اپ رستوران شما دیدن کنند.
  • یک اپلیکیشن رستوران می تواند به رستوران شما کمک کند تا یک پایگاه مشتری ایجاد کنید و اطلاعات و آمار باارزشی از مشتریان به دست آورید. سپس می توانید از این داده ها برای افزایش درامد تجارت خود استفاده کنید.

اپلیکیشن ها باید دارای قابلیت های جذاب باشند

اپلیکیشن رستوران شما تعامل مداوم بین شما و مصرف کنندگان شما را ارائه می دهد. اگر اپ شما به درستی طراحی شود، یک الگوی چرخشی ایجاد می کند. اینکه شما یک تجربه کاربری بی دردسر را در اختیار مشتریان قرار می دهید و آنها همچنان به خرید از شما باز می گردند. همچنین، یک تجربه مناسب از اپلیکیشن باعث خوشحالی مشتریان برای نظر دادن ، بررسی و توصیه می شود.

قبل از شروع ساخت اپ موبایل برای رستوران ها ، باید بدانید خدمات شما باید شامل چه ویژگی هایی باشد. ما چند گزینه در زیر ذکر کرده ایم:

منو

یکی از وظایف اصلی هر اپلیکیشن رستوران ، نمایش منو است. افزودن یک منوی تعاملی جذاب به اپلیکیشن شما این جستجو را برای کسانی که مایل به دانلود اپلیکیشن هستند راحت تر می کند. منو باید برای مشاهده و انتخاب غذا و نوشیدنی آسان باشد. همچنین ارائه اطلاعات در مورد مواد تشکیل دهنده ، اندازه غذا و تصاویر جذاب بسیار مفید است.

یک اپ تلفن همراه همچنین به رستوران شما این امکان را می دهد تا مشتریان را از غذاهای جدید یا ویژه منو، بدون توجه به زمان و مکان مطلع کنید.

سفارش و پرداخت آنلاین

زمان یک منبع ارزشمند برای مصرف کنندگان امروزی است. سفارش و پرداخت درون برنامه ای قطعاً یک گزینه "ضروری" برای رستوران ها است. مشتریان به طور فزاینده ای برای رزرو و سفارش غذا از اپلیکیشن های رستوران استفاده می‌کنند. زنجیره های تحویل بزرگ مانند دومینو و پاپا تقریباً نیمی از سفارشات خود را از طریق سفارش تلفن همراه انجام می دهند. مردم راحتی استفاده از دستگاه تلفن همراه برای سفارش غذا را دوست دارند و استفاده از اپ را بیشتر از تماس با رستوران ترجیح می دهند. غول قهوه Starbucks با سفارش و پرداخت تلفن همراه ، با استفاده از Apple Pay و Google Wallet برترین اپلیکیشن پرداخت تلفن همراه شناخته شدند. سعی کنید چند روش پرداخت را برای مشتریان فراهم کنید تا بتوانید هر طیفی از مشتریان را به اپلیکیشن خود وفادار کنید.

سفارش آنلاین خطای انسانی را نیز کاهش می دهد، که باعث افزایش دقت سفارش و رضایت مهمان می شود. به علاوه، کارکنان رستوران زمان کمتری را صرف سفارشات تلفنی می کنند، بنابراین می توانند به آماده سازی سفارشات برای مشتریانی که در رستوران غذا می خورند تمرکز کنند.

رسانه های اجتماعی

ادغام رسانه های اجتماعی به یک ویژگی دائمی برای هر اپلیکیشن تبدیل شده است. این امر به ویژه برای بخش رستوران ها صادق است، زیرا بسیاری از مشتریان می خواهند تجربه خود را بیان کرده یا عکس بگیرند و بارگذاری کنند.

اپلیکیشن رستوران شما می تواند از رسانه های اجتماعی استفاده کند و آن را با برنامه های وفاداری/تخفیف ترکیب کند تا مشتریان را مجاب کند تا برای دعوت از مشتریان جدید پاداش دریافت کنند و تعداد مشتریان شما را افزایش دهند.

انتخاب فناوری مناسب برای اپلیکیشن رستوران

انتخاب بستر مناسب موبایل- برای شروع، ابتدا باید یک پلتفرم را انتخاب کنید که معمولا انتخاب بین اندروید و ای او اس است. مخاطبین خود را در نظر بگیرید تا بین iOS و Android بهترین تصمیم را بگیرید. با این حال ، مطمئن ترین انتخاب این است که یک اپ را برای هر دو سیستم عامل ایجاد کنید تا طیف بیشتری از مشتریان را داشته باشید.

تجربه مشتری منحصر به فرد- نکته بعدی که باید روی آن تمرکز کنید این است که اپلیکیشنی بسازید که بتواند برای هر یک از مشتریان شما یک تجربه جالب و قابل توجه ایجاد کند. اپ شما باید در سیستم فروش و آشپزخانه شما ادغام شود تا مشتری شما بتواند وضعیت سفارش خود را پیگیری کند.

انتخاب فناوری مناسب- گام بعدی این است که فناوری مناسب را برای توسعه اپ تلفن همراه رستوران خود انتخاب کنید. این عمدتا به بودجه اپلیکیشن شما و ویژگی هایی که می خواهید در اپ تحویل غذا خود اضافه کنید بستگی دارد. شما می توانید فناوری را از PHP تا Ruby به دیگر روش های پرطرفدار مانند Flutter ترجیح دهید.

طراحی یک UI/UX بصری از اپ- نکته بعدی که باید به آن توجه داشته باشید این است که انتخاب UI و UX بصری اپ تحویل غذا برای اطمینان از بی عیب و نقص بودن اپ، سرعت سریع اپ هنگام پرداخت ، پردازش منو و انتخاب سفارش غذاو ... ضروری است.